Thursday, August 12, 2010

Marhaban Ya Ramadhan Karim ~

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang .....




Alhamdulillah wa syukurilah
Saban tahun Auni masih diberi peluang untuk menunaikan ibadah puasa sebagai Rukun Islam yang ke-3. InsyaAllah jika diizinka oleh NYA Auni ingin sekali memaksimumkan segala amal ibadat wajib dan sunat sepanjang bulan Ramadhan Karim ni . Thanx Ya Allah Ya Robb di atas anugerah ini. Auni bersyukur sangat2 kerana telah dibuka mata hati Auni mula mengenal dan mempelajari ilmu Allah SWT yang selama ini tidak Auni endah dan fahami . Betapa jahilnya Auni kan ? Astaghfirullahalazim..

Ya Robbul Izzati,
Sepanjang sudah 6 hari Auni bercuti di kampung , banyak perkara yang membuatkan Auni sedar dan insaf. Banyak perkara yang baik dan buruk yang Auni boleh analyzekan dalam kepala otak Auni yang sentiasa hauskan tarbiyyah di bumi Allah ni. Ya Allah ampunkan dosa2 kami Ya Allah. Kami lalai dengan tujuan hidup kami Ya Allah. Berilah petunjuk dan Hidayah kepada kami untuk terus berada di landasan yang benar dan diredhai Oh Allah. Bukakalah pintu hati keluarga dan sahabat2 kami semoga lebih memahami makna hidup dan mempraktikkanya secara AMAL MAKRUF NAHI MUNGKAR. Berilah kekuatan kepada kami Ya Allah.

Ya Allah Ya Rahman ,
Malam ini adalah malam ke 3 terawih. Untuk pertama kalinya pd Ramadhan ini Auni akan bersama mengimarahkan masjid kerana Auni baru suci dari haid. Sedih dihati hanya Engkau yang tahu. Pasti ada hikmah disebaliknya. Auni redha Ya Karim. InsyaAllah Auni akan memulakan puasa pada esok hari. Duhai zat yang Maha Pengasih, Engkau redhai perjlanan hidup, ibadah dan mati kami dibulan Ramadhan Al Mubarak ini . Bantulah kami menahan segala nafsu Ya Allah. Ameen..

No comments:

Post a Comment